23 Şubat 2008 Cumartesi

My best friend, my everything was stolen by ... robber

Dun gece evime hirsiz girdi sevgili okuyucularim. Londra'da bu da mi basima gelecekti. Geldi iste ...Hayat...Insanin basina neler gelmiyor ki ... Ve Ali ( bilgisayarim) calindi. Cana gelecek mala gelsin misali gulumsuyorum, ama isin gercegi icim kan agliyor. Cektigim butun fotograflar, Istanbul'la ilgili tum evraklarim , aslinda bir nevi evim yanimda gibiydi. Kaplumbagalar sirtlarinda evlerini tasirlar ya ben de aynen oyle Ali'yi tasiyordum yanimda ...Evet onun adi vardi, konusuyordum, sarilarak uyudugumu, optugumu biliyorum. Bir manyaklik sezebilirsiniz bu durumdan ama ben yengec burcuyum. Her seyime derin bir tutkuyla bagliyim. Misal bir bluz aldim eve geldim sokuk oldugunu farkettim, asla degistiremem. Onu gordum ve aldim, benim oldu, baglandim, degistirmek. Kesinlikle imkansiz. Gel gor ki benim guzelim Powerbook G4 modelli, yandan carkli Ali'mi almis adamin teki. Yerine yenisini aliriz diyor bizimkiler yeter ki sen uzulme ...Imkansiz gitti giden, gelmez yerine bir daha ... Tek istegim bundan sonraki sahibi bari benim kdar iyi baksa... Ve alan adam da umarim sattigi zaman, aldigi paranin tek kurusunun bile hayirini goremez umarim ve ben su anda nasil uzuluyorsam, bin beter olsun. Tutar da benim beddularim ...:)) Suraya yazdiklarima bakin ... Lakin uzerine bir bardak soguk icip ev arkadasimin masaustu bilgisayrindan baglandik yine hayata bugun. Ve yasiyorum, saglikliyim, giden gitsin bakalim...

Isin komik tarafi dun kursta active ve passive cumleler kurup bir soygun hakkinda yazi yazmamizi istemisti hocamiz, ben de disari cikmadan hirsizlik uzerine, bir suru cumle kurmaya calismistim. The bank was robbered by robber ... Tesadufler kimi zaman tatli olmayabiliyor :))))

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne yazik ki Londra'da da bircok yerde oldugu gibi hirsizlik yaygin. Calinan laptoplarin kucuk bir ihtimal olsa da bulunmasi mumkun, eger sizde seri nosu ne MAC nosu varsa polise bildirmenizi tavsiye ederim. Testi kirildiktan sonra yol gosteren cok olur ama yine de bir iki noktayi belirteyim:

Bundan sonrasi icin telefon laptop gibi degerli esyalarinizi immobilise com a kayit ettirmenizde cok fayda var. Bu site polis teskilati tarafindan kuruldu oraya butur cihazlariniz kaydettiriyorsunuz calinma durumunda eger bir sekilde bulunursa size geri donuyor. Kayit olmak ucretsiz.

Icerik icin ise artik yapabilecek birsey yok. Bundan sonrasi icin onerecegim ucretsiz online backup siteleri var, bunlari kullanarak otomatik olarak iceriginizi yedekleyebilirsiniz. Bu konuda bilginiz vardir belki o yuzden simdi kisa tutuyorum, isterseniz ayrintili yazarim.

Yeni laptop alacaksaniz ve ikinci el almayi planliyorsaniz cok dikkatli olmalisiniz. Ayni simdi size oldugu gibi calinti bir laptop alabilirsiniz bilmeden, her yonden sakincali. Su anda high street dukkanlardan ve de ozellikle internet uzerinden amazon co uk veya play com gibi sitelerden yeni laptop almaniz her yonden daha iyi olacaktir. (garanti, program cdleri vs)Ayrica siz bu ulkede misafir oldugunuz icin her £70 ustundeki alisverisleriniz icin VAT (KDV) yi geri alma hakkiniz var, bu da laptoplarda 17.5% e denk geliyor ki oldukca iyi bir indirim olacaktir. (Bunun icin alis sirasinda dukkanda form dolduruyorsunuz o yuzden internet uzerinden yaptiginiz alisverislerde bu nasil oluyor onu bilemiyorum.)

Belki tum bunlari biliyorsunuzdur halihazirda, ben yine de bir yazayim dedim her ihtimale karsi.

Basiniza boyle birsey geldigi icin cok uzuldum, gecmis olsun demekten baska elimden birsey gelmiyor.

Müge ALEV dedi ki...

Cok tesekkur ederim. Su anda kafami epey toplamya ihtiyacim var. Baska bir lap top almam henuz soz konusu degil. Ayni sadik kopeginiz gibi kopeginiz olur ve yeni bir kopek edinmek istemezsiniz ya ben de durum ayni. Yazdiklariniz ve verdiginiz butun bilgiler icin cani gonulden tesekkurler. Ve iyi dilekleriniz' ilginiz icin de elbette. :)