28 Nisan 2008 Pazartesi

Buyuk bir oyun yasamak dedigin, Beni ya sevmeli ya oldurmeli ....

**Bu yazi ustteki video esliginde dinlenerek yazildi, oyle okunmasi tavsiye olunur :)

Cok seyler gecti hayatimdan, hayatimdan cok seyler gecti. Gozlerimi kapattigimda Aklima 'Saturno Contra'dan sahneler geliyor ...Cok guzel dostlarim var etrafimda..Hep oyle olmasini istedim.... Kendimi Davide gibi hissetmistim o filmde ...Ucurumun kenarina kadar gelen sevdigi icin ama yapamayan ...Sonra en son sahnedeki tenis oynama sahnesinde hepsinin birlikte ne kadar guzel bir dostlugun icinde olduklarini aslinda ....Ve ardindan gelen konusma ....Etrafimda hep bu dostlarimin olmasini istedim ....Benim icin o kadar onemliler ki hepsi ... Geldigimden beri hic beni aramaktan sormaktan cekinmeyen, hep arkamda ellerini hissettigim dostlarim. Insan evinden kilometrelerce uzakta nedense en yakininda baska bir el olsa bile evinden, topragindan bir ses, bir el ariyor, beni hala seven birileri var, demek istiyor... Burda butun arkadaslarimin, dostlarimin mevsimlerini kacirirken baskalarini da ekledim hayatima ...Yeni dostlari, yeni elleri, yeni birilerinin mevsimlerini...Bu defaki sanki hep bildigim biriydi sadece cok uzaklardaydi...En basindan beri hayatima bir isik gibi girdi...Onu ilk gordugum an, sonrasinda yasananlar...Londra'nin tum havasi onunla cekilirdi. Bunlar sizin biraz olsun ayakta kalmanizi saglayan seyler oluyor. O kadar duygusalim ki bazen ...Ne kadar tutkuluyum, aska tutkuluyum, muzige tutkuluyum, hayatimdan cikardiklarima cikaramadiklarima tutkuluyum... Kendim icin yeni bir seyler yapmaya, kendimi mutlu etmeye karar verdim. Hayatima bana benim kadar yakin olan birini aldim...Farkli bir sehirden, farkli bir irktan, ayni muzigi dinledigim, ayni damak tadina sahip oldugum, karsimda aglamaktan dahi cekinmeyen kucuk bir cocuk...Simdi onu yalniz birakiyorum, biliyorum ki yalniz kalmasi gerek guclenmesi icin, birakirken icimde olen ciceklerin farkina varmadi. O bana aglayarak arkamdan el sallerken, heyyy dedim kendime sen bu kadar guclu musun gercekten ya ...Bu cocugu boyle aglayarak birakabiliyorsun...Yapmak zorunda olmak ...........Oyle guclu durdum ki bu sefer ben bile sasirdim.

Bir kus gordum yalnizca onunla o her zaman yurudugumuz yolda yururken..Sanirim cok hastaydi ruzgardan ve soguktan siginmisti kucucuk bir yere...Icim acidi ...
-Cok hasta sanirim; dedi yanimdaki kucuk cocuk bana...
-Belki dedim, o da bir yerden gocmustur ...Bu havalar iyi gelmemistir ona ...;
-Belki; dedi ...

Aslinda burada ilkbaharda bitti, yaz geldi sayilir her ne kadar soguk olsa da ...Bugun benim icimde ise gunese kanip acan sonra bir yagmurla yere dokulen ilkbahar cicekleri gibi bir kiriklik var. Hep birilerine hoscakal demek zorunda kaldim ben ....Oysa sadece merhaba demek istemistim ....


Deli Kızın Türküsü
Gülten Akın
Sana büyük caddelerin birinde rastlasam
Elimi uzatsam tutsam götürsem
Gözlerine baksam gözlerine konuşmasak
Anlasan Elimi uzatsam tutamasam
Olanca sevgimi yalnızlığımı
Düşünsem hayır düşünmesem
Senin hiç haberin olmasa
Senin hiç haberin olmaz ki
Başlar biter kendi kendine o türkü
Yağmur yağar akasyalar ıslanır
Bulutlar uçuşur geceleyin
Ben yağmura deli buluta deli
Bir büyük oyun yaşamak dediğin
Beni ya sevmeli ya öldürmeli
Yitirmeli büyük yolların birinde ne varsa
Böcekler gibi başlamalı yeniden
Bu Allahsız bu yağmur işlemez karanlıkta
Yan garipliğine yürek yan Gitti giden


Bu sirri hayatima katan canim dostum Aytul'e kucak dolusu sevgiler ....

2 yorum:

bilge dedi ki...

sabah sabah yapılır mı boyle ama...
:( boğazıma bişeyler düğümlendi.

Adsız dedi ki...

Bir büyük oyun yaşamak dedğin..

seni ya sevmeli..
ya sevmeli...